Peugeot E-5008

Her er Peugeot E-5008

Peugeot E-5008 byr på det kundene forventer. Nå kombineres alle familieegenskapene med lang elektrisk rekkevidde på opptil 660 kilometer, 4x4, og en helt nyutviklet i-Cockpit. I tillegg til de praktiske behovene modellen tilfredsstiller, gjør et markant design, lekre materialer og en innbydende kupé turen til en nytelse.

100 prosent elektrisk:

Peugeot har for lengst forpliktet seg til å bli et 100 prosent elektrisk merke. Peugeot E-5008 vil bli produsert eksklusivt i Sochaux. Batteriet fra ACC (Stellantis, Mercedes og Saft) blir produsert ved gigafabrikken i Douvrin.

Peugeot E-5008 viser fleksibiliteten til den nye STLA Medium-plattform, og er den første bilen som bygges på denne utvidete varianten. Akselavstanden på E-5008 er hele 2,9 meter, noe som gjør plassen innvendig spesielt generøs. Den totale lengden på bilen er 4,79 meter.

 

Design:

Peugeot E-5008 er en stor SUV. Den kombinerer praktiske løsninger, bakkeklaring på over 20 centimeter og gode kjøreopplevelser med et elegant og linjelekkert utseende. Det vises særlig bak der kreative sideelementer kamuflerer det store bagasjerommet.

Både utforming, materialer, og ikke minst belysning, gjør E-5008 like banebrytende som E-3008, med stor vekt på interiør. Den 21-tommer buede skjermen Panoramic i-Cockpit, skaper en unik kjøreopplevelse. Indirekte belysning gir et inntrykk av at skjermen svever fritt.

Høyt plasserte instrumenter, som Peugeot har hatt lenge, er nå slått sammen med berøringsskjermen, som vanligvis sitter i midtkonsollen. Dette har blitt en stor buet skjerm som bedrer kjøreopplevelsen. Peugeot har også valgt å beholde en del fysiske knapper, samt ti programmerbare knapper, såkalte i-Toggles.

E-5008 leveres med enten 19- eller 20-tommers felger med samme moderne geometriske mønster som på 408 og E-3008.

Den nye E-5008 er tilgjengelig i seks farger: blå Obsession, blå Ingaro, hvit Okenite, sort Perla Nera, grå Artense og grå Titanium. På GT-versjonen er tofarget lakk med blankt svart tak standard.

 

Mange valg:

E-5008 leveres med flere motorer og to batteristørrelser, med rekkevidde fra 500 til 660 kilometer. To varianter, med henholdsvis 4x4 og Long Range, kommer senere.

Standardmodellen har 210 hestekrefter og 345 newtonmeter, og Long Range har 230 hestekrefter og 345 newtonmeter. To-motors firehjulsdrevet versjon gir en totaleffekt på 320 hestekrefter og 345 newtonmeter foran og 170 newtonmeter bak. Standard batteri for både to- og firehjulsdrift er 73 kWt, og Long Range får hele 98 kWt.

E-5008 håndterer ladeeffekt opptil 160 kW. Hele fremdriftsbatteriet er plassert mellom akslingene. Det har en 400-volts arkitektur og en kjemisk sammensetning av nikkel, mangan og kobolt. Batteriet har åtte års garanti (eller 160 000 km) med 70% kapasitet.

 

ChatGPT:

"OK, PEUGEOT" er startfrasen for å få tilgang til stemmestyring av en rekke funksjoner. Det kan være adgang til infotainment, navigasjon, klimaanlegg og telefon. Stemmegjenkjenningen kan nå skille mellom kommandoer gitt av fører og passasjerer.

Kunstig intelligens, ChatGPT, vil også være tilgjengelig på E-5008. Her kan du spørre om alt det er naturlig å spørre ChatGPT om!

 

Enormt bagasjerom:

Bagasjerommet i nye E-5008 er på hele 748 liter i femseters konfigurasjon og 259 liter i syvseters konfigurasjon. Med alle seter slått ned er volumet 1.815 liter.

Passasjerene på andre og tredje rad er også sikret en behagelig tur. I tillegg til god plass kan setene justeres i lengderetningen og ryggen har fem innstillinger. Kontrollpanelet på baksiden av midtkonsollen lar passasjerene på rad to kontrollere temperatur og ventilasjon i det tredelte klimaanlegget. Oppvarmede seter i GT justeres også her. Midtkonsollen har en 12-volt kontakt supplert med to USB-C kontakter avhengig av versjon. På GT-versjonen har midtarmlenet to koppholdere og sidevinduene i bakdørene har solgardiner. De to plassene i rad tre har både koppholdere, leselys, armlener og uttak til 12 volt.

 

For mer informasjon fyll ut kontakskjema her eller ring oss på 40 69 05 20.

 

 

0
Feed